SEO yra akronimas, kuris reiškia optimizavimą paieškos sistemoms ir vartotojams. Tai praktika, kurios metu didinama svetainės kokybė ir lankytojų kiekybė, taip pat jūsų prekės ženklo žinomumas per neapmokamus (dar vadinamus „organinius”) paieškos sistemos rezultatus paieškos variklių rezultatų puslapiuose (angl. SERP)
Nepaisant akronimo, SEO yra tiek pat susijęs su žmonėmis, kiek ir su pačiomis paieškos sistemomis. Reikia suprasti, ko žmonės ieško internete, kokių atsakymų jie ieško, kokius žodžius vartoja, kokį turinį nori skaityti bei kaip paieškos variklis supranta vartotojų intenciją ir kokius rezultatus pateikia paieškos rezultatų puslapiuose. Žinodami atsakymus į šiuos klausimus galėme užmegzti ryšį per SEO su žmonėmis, kurie internete ieško jūsų siūlomų sprendimų.
SEO – tai tam tikri svetainės dizaino ir turinio bei techniniai pakeitimai, dėl kurių svetainė tampa patrauklesnė paieškos sistemai. Tai daroma tikintis, kad paieškos sistema parodys jūsų svetainę paieškos rezultatų puslapyje kaip geriausią rezultatą.
SEO optimizavimas turi daug aspektų – nuo sakinių struktūros keitimo jūsų puslapyje iki sudėtingų techninių pokyčių, kurie atliekami programavimo pagalba. Kartais SEO reiškia tiesiog užtikriną, kad jūsų svetainės struktūra būtų draugiška ir lengvai suprantama paieškos sistemoms ir vartotojams.
Svarbu pažymėti, kad nors mokama reklama, socialiniai tinklai ir kitos interneto platformos gali generuoti lankytojų srautą į jūsų internetinį puslapį, didžiąją dalį srauto internete lemia paieškos sistemos. Tai galioja nepriklausomai nuo to, ar jūsų svetainėje pateikiamas turinys, paslaugos, produktai, informacija, ar bet kas kitas.
SEO yra labai svarbus skaitmeninės rinkodaros įrankis, todėl jo supratimas gali padėti įmonėms padidinti savo buvimą internete ir matomumą.
Kas yra SEO paslaugos?
SEO paslaugos – tai įvairūs seo optimizacijos būdai ir metodai, kuriuos siūlo profesionalios SEO įmonės arba specialistai, kad padėtų įmonėms padidinti jų matomumą paieškos rezultatuose. Šiomis paslaugomis siekiama optimizuoti įmonės interneto svetainę, kad ji paieškos sistemų rezultatuose užimtų aukštesnes pozicijas ir taip pritrauktų daugiau lankytojų bei padidintų verslo pajamas.
Skirtingos įmonės gali siūlyti skirtingas SEO paslaugas, tačiau dažniausiai pasitaikančios yra šios:
- SEO auditas: Paslaugų teikėjas įvertina dabartinę jūsų svetainės SEO būklę, nustato stipriąsias ir silpnąsias puses bei tobulintinas sritis.
- Rraktažodžių tyrimas: Tai apima svarbiausių raktažodžių, kuriuos jūsų tikslinė auditorija naudoja ieškodama tokių produktų ar paslaugų kaip jūsų, nustatymą.
- Vidinis SEO: Tai optimizavimo metodai, kurie taikomi jūsų svetainės puslapiuose, pavyzdžiui, raktinių žodžių optimizavimas, meta aprašymai, pavadinimų žymos ir turinio kūrimas.
- Išorinis SEO: Čia daugiausia dėmesio skiriama veiksmams, kurių imamasi už jūsų svetainės ribų, siekiant pagerinti svetainės poziciją paieškos reitinguose, pavyzdžiui, nuorodų kūrimas iš kitų patikimų svetainių.
- Techninis SEO: Ši paslauga skirta su turiniu nesusijusiems jūsų svetainės elementams ir svetainės vidinei struktūrai bei pagrindams, įskaitant tokius aspektus kaip svetainės greitis, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams, indeksavimas, nuskaitymas, svetainės architektūra, struktūrizuoti duomenys ir saugumas.
- Lokalus SEO: Jei jūsų verslas aptarnauja vietinę teritoriją arba turi fizinę vietą, teikiant vietinio SEO paslaugas daugiausia dėmesio skiriama jūsų matomumui vietinės paieškos rezultatuose gerinti, pavyzdžiui tik Vilniaus, Kauno ar Šiaulių mieste.
- E-komercijos SEO: Jei turite internetinę parduotuvę, ši paslauga apima produktų puslapių, produktų kategorijų ir visų kitų svetainės aspektų optimizavimą, kad pagerintumėte matomumą paieškos sistemose.
- Turinio rinkodara: Tai gali būti kokybiško turinio, padedančio pritraukti ir konvertuoti tikslinę auditoriją, kūrimas ir publikavimas.
- SEO analizė: SEO specialistai naudoja įvairius įrankius, kad galėtų rinkti, analizuoti ir teikti ataskaitas apie tai, kaip jūsų svetainė veikia paieškos rezultatuose. Analizė įeina į detalaus SEO audito paslaugą.
- SEO strategija ir konsultacijos: Ši paslauga apima individualios SEO strategijos kūrimą, atsižvelgiant į jūsų verslo tikslus ir dabartinę padėtį rinkoje.
- SEO mokymai ir kursai: Ši paslauga apima individualius, grupinius mokymus įvairiais būdais, pavyzdžiui: gyvi mokymai, kursus internetu, mokymus ir kursus internetinių įrašų pavidalu ir kt.
Atminkite, kad kiekvienas verslas yra unikalus, todėl geri SEO paslaugų teikėjai paprastai pateikia individualų paketą, atitinkantį jūsų konkrečius poreikius ir biudžetą. Šių paslaugų tikslas – ne tik padidinti jūsų svetainės lankomumą, bet ir pritraukti aukštos kokybės srautą, kuris greičiausiai virs klientais.
Kokia yra SEO paslaugų kaina?
SEO paslaugų kaina skirtingoms internetinėms svetainėms gali skirtis priklausomai nuo puslapio dydžio, konkrečių tikslų, įmonės, su kuria nuspręsite dirbti, ir geografinės vietovės, į kurią orientuojatės. Žemiau pateikiamas keletas bendrų įvairių tipų SEO paslaugų kainų rėžių nuo – iki:
- Mėnesiniai abonentiniai SEO paslaugų mokesčiai: SEO agentūros dažnai dirba pagal abonentinį modelį, kai klientai kiekvieną mėnesį moka nustatytą sumą mainais į tam tikrą paslaugų rinkinį. Ši suma gali svyruoti nuo 200 EUR iki daugiau nei 5000EUR per mėnesį, priklausomai nuo visų anksčiau paminėtų aspektų. Dažniausiai Lietuvos rinkoje SEO paslaugų kainos svyruoja nuo 200 iki 1000 EUR.
- Projektais pagrįsta kainodara: paprastai ji taikoma vienkartiniams projektams arba kai klientas siekia konkrečių tikslų. Projektais pagrįsto SEO kaina gali svyruoti nuo 1 000 iki daugiau kaip 30 000 EUR, priklausomai nuo projekto pobūdžio ir apimties bei anksčiau paminėtų aspektų.
- SEO konsultacijos: Ši kaina gali svyruoti nuo 50 iki 300 EUR už valandą. Įkainiai gali būti didesni geriausiems SEO konsultantams, turintiems įrodytą patirtį. Lietuvoje dažniausiai pasitaikinti SEO konsultacijos kaian yra 100 EUR per valandą.
- Lokalus SEO: Ši suma gali svyruoti nuo 200 iki 2000 EUR per mėnesį. Tai labai priklauso nuo sudėtingumo ir konkurencijos jūsų vietinėje teritorijoje.
- Tarptautinis SEO: Kainos už didesnės apimties SEO optimizavimą gali prasidėti nuo maždaug 2000 EUR per mėnesį ir gali būti daug didesnės. Taip yra todėl, kad šios SEO kampanijos dažnai yra sudėtingesnės ir apima daugiau užduočių bei konkurencija užsienio šalyse yra žymiai didesnė.
Atminkite, kad svarbiausia yra ne kaina, o investicijų grąža (ROI). SEO tikslas – padidinti lankytojų srautą, o vėliau ir konversijas, todėl išlaidas reikėtų vertinti kaip investiciją.
Kaip veikia SEO?
Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) atliekamas optimizuojant svetainės turinį ir struktūrą bei renkant išorinius signalus (angl. backlinks) kad ji taptų patrauklesnė paieškos sistemoms, o galutinis tikslas – pagerinti svetainės pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose (SERP).
Kas yra SEO specialistas?
SEO specialistas – tai specialistas ar ekspertas, turintis patirties optimizuojant svetaines, kad jos būtų geriau matomos paieškos sistemose. Specialisto tikslas – pagerinti svetainės reitingą paieškos sistemų rezultatų puslapiuose (SERP).
SEO specialistas turi galimybę specializuotis į skirtingas SEO sritis, pavyzdžiui: vidinis SEO, išorinis SEO ar techninis SEO.
SEO specialistai dirba SEO reklamos agentūrose, in-house projektuose arba kaip laisvai samdomi darbuotojai.
Kas yra SEO agentūra?
SEO agentūra – tai įmonė – UAB, MB ar kitos įmonės formos, kurios teikia optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) paslaugas kitoms įmonėms, kad pagerintų jų matomumą internete.
SEO agentūrose dirba specialistai, kurie yra įvairių SEO sričių ekspertai. SEO agentūros dažniausiai teikia visas galimas SEO paslaugas – strategijos kūrimo, raktinių žodžių tyrimo, svetainės struktūros, audito ir naudotojų patirties gerinimo, kokybiško turinio kūrimo, aukštos kokybės atgalinių nuorodų gavimo ir rezultatų stebėjimo bei įvertinimo.
Kas yra SEO straipsnių talpinimas?
SEO straipsnių skelbimas ar SEO nuorodų talpinimas dažniausiai yra turinio rašymas kitos įmonės interneto svetainei. Dažnai tai daroma siekiant sukurti atgalines nuorodas, t. y. nuorodas iš kitų svetainių į savo svetainę. Atgalinės nuorodos yra svarbi SEO optimizavimo dalis, nes jos gali pagerinti svetainės reitingą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP) ir padidinti jos matomumą konkurencingose srityse.